CONNEXIONS DANYINES:
1. L’abús de les xarxes socials o dels telèfons intel·ligents pot ser una manifestació secundària d’altres problemes personals o familiars.
2. L’ús abusiu pot provocar una pèrdua d’habilitats socials en les relacions cara a cara i la construcció de relacions socials alternatives que s’anteposen a les altres.
LA SENYAL! - Successos negatius com el fracàs escolar, trastorns de conducta, mentides reiterades, aïllament social, entre altres, són l'alarma que ens pot ajudar a detectar el mal ús.
LES PRINCIPALS SENYALS D’ALERTA SÓN:
1. Privar-se de la son (menys de 5 hores) per a estar connectat a la Xarxa, a la qual li dedica un temps excessiu de connexió.
2. Descuidar altres activitats importants, com el contacte familiar, les relacions socials, l’estudi o la cura de la pròpia salut.
3. Rebre queixes en relació amb l’ús de Internet d’alguna persona propera, com pares, germans o amics.
4. Pensar en la Xarxa a totes hores, inclòs quan no s’està connectat a ella; mostrar una irritabilitat excessiva quan la connexió falla o resulta molt lenta.
5. Intentar limitar el temps de connexió sense aconseguir-ho; perdre la noció del temps.
6. Mentir sobre el temps real que s’està connectat.
7. Aïllar-s’hi socialment, mostrar-se irritable i empitjorar el rendiment en els estudis.
8. Sentir una eufòria i activació anòmales quan s’està davant de la pantalla.
AMENACES EN LÍNIA:
| |
PREVENCIÓ DEL RISC = MÉS COMUNICACIÓ FAMILIAR.
|
Però, tenint en compte que el suport afectiu, la confiança i l'obertura dels canals de comuniación no són suficentes, és igualment precisa la supervisió i el control.
Resultats:
|
CONSELLS PER A UN BON ÚS DEL TELÈFON MÒBIL
1. Limitar el temps de connexió per a que el telèfon intel·ligent no es trobe actiu quan es desenvolupen activitats incompatibles amb el seu ús (si s'està a classe, estudiant o amb una altra persona en comunicació cara a cara). |
2. Apagar-lo quan se va a dormir; respectar les hores de son. |
3. Evitar, en els moments fora de línia, qualsevol estímul que puga cridar l'atenció o provocar la tentació de mirar el dispositiu (so, to de cridà, vibració). Açò ajuda a centrar-se en l'activitat que es desenrotlla. |
4. No portar sempre el telèfon intel·ligent damunt o mantenir-lo apagat en activitats d'oci o temps lliure (eixida a la platja, a la muntanya, al cine, entre altres...). d'esta forma es podrà disfrutar completament del moment. |
5. Quan s'està mantenint una conversa amb una altra persona és d'educació no estar pendent continuament del mòbil. Tindre cura de les relacions interpersonals cara a cara. |
6. Apagar el telèfon quan ja no es necessite la seua funció. Si es vol utilitzar alguna de les seues aplicacions que no requerisca la connexió en línia, es pot desactivar internet. |
7. Planificar més activitats diàries en les quals l'ús de l'aparell estiga restringit o no siga necessari (pràctiques esportives, d'oci, trobades socials). |
8. El WhatsApp i altres semblants, utilitzar-los per a missatges informatius o enviament de fotografies però, no per a substituir les relacions personals cara a cara i menys com a ferramenta de control. |
9. Configurar la intimitat de forma adequada. No mostrar dades personals ni imatges comprometedores. |
10. Buscar un equilibri entre les relacions en línia i directes.
NOTÍCIES DE LA UPCCA
per a pares i mares (nº5/2014)
Ajuntament Carcaixent
|